El foro de DBMM en Barcelona
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Dubte 1 de 3

3 participantes

Ir abajo

Dubte 1 de 3 Empty Dubte 1 de 3

Mensaje  Admin Jue Abr 25, 2019 10:30 am

Arran de la meva darrera partida contra el Borja l'altre dia, van sorgir una sèrie de dubtes de reglament molt interessants que, juntament amb un altre que jo ja rumiava fa temps, m'han portat a consultar un cop més el gairebé totpoderós (quant a coneixement de DBMM) Lawrence Greaves. Durant els propers dies miraré de compartir el que estic preguntant-li. De moment ja puc avançar una resposta de les tres que li tinc plantejades. A la pregunta (plantejada pel Borja i que no li vaig saber respondre en el moment):

És possible fer un moviment tàctic i una (o més) marxes durant un mateix torn?

La resposta és NO. M'ha passat en més d'una ocasió que, tot i cercar una resposta al reglament, hi és però no has anat a mirar al lloc correcte. En aquest cas, la resposta es troba al darrer lloc on se m'hagués acudit: la definició de moviment tàctic (insert epic facepalm here).

Si ens dirigim la pàgina 28 de l'original en anglès, a la segona línia ens diu:

An element can be part of 1 tactical move or halt or a sequence of 1 to 6 march moves
.

El mateix Lawrence Greaves em fa emfasitzar el caràcter excloent dels dos "or" de la frase. És a dir, pots fer un únic moviment (fixeu-vos com se n'especifica el número) tàctic o declarar un únic alto o fer només marxes durant un mateix torn (novament la quantitat n'està especificada). Ja avanço que el traductor justicier la va encertar en aquest sentit. Això, de pas, em resol un altre dubte que em van fer fa un temps i que tampoc vaig poder resoldre en aquell moment. Em van preguntar què impedia declarar un alto i fer un moviment tàctic sobre un mateix grup el mateix torn i no vaig poder donar una resposta definitiva. Si et llegeixes l'apartat d'altos, et diu sobre qui s'aplica, però no diu res que sigui incompatible amb un tàctic o una marxa. Ara ja en tinc la resposta.

Mare meva, i això que porto ja 13 anys jugant a DBMM... (insert epic facepalm here again).
Admin
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 2159
Rango : 2018
Reputación : 32
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Dubte 1 de 3 Empty Re: Dubte 1 de 3

Mensaje  strategus_maximus Dom Abr 28, 2019 10:58 am

Molt interesant aquest punt!!! Moltes gracies Admin!!!!
strategus_maximus
strategus_maximus

Cantidad de envíos : 572
Rango : 723
Reputación : -1
Fecha de inscripción : 01/06/2011
Edad : 42
Localización : BCN

http://viiii-legion.blogspot.com/

Volver arriba Ir abajo

Dubte 1 de 3 Empty Re: Dubte 1 de 3

Mensaje  Alte Fritz Miér Mayo 01, 2019 12:43 pm

És absurd declarar un alto per després moure. És malbaratar PIPs!  L'alto s'aplica o tropes que no han mogut per prevenir avanços indesitjats.
Alte Fritz
Alte Fritz

Cantidad de envíos : 23
Rango : 25
Reputación : 0
Fecha de inscripción : 22/04/2013
Edad : 57
Localización : Bacelona

Volver arriba Ir abajo

Dubte 1 de 3 Empty Re: Dubte 1 de 3

Mensaje  Admin Miér Mayo 01, 2019 2:18 pm

Alte Fritz escribió:És absurd declarar un alto per després moure. És malbaratar PIPs!  L'alto s'aplica o tropes que no han mogut per prevenir avanços indesitjats.

Sí, ja ho sé, però sempre et trobes el típic llest que et diu allò de "como en el reglamento no lo pone explícitamente..." y aleshores ho fan servir com a suport a una altra idea que els convé interpretar d'una determinada manera. Sad
Admin
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 2159
Rango : 2018
Reputación : 32
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Dubte 1 de 3 Empty Re: Dubte 1 de 3

Mensaje  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Volver arriba Ir abajo

Volver arriba

- Temas similares

 
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.