El foro de DBMM en Barcelona
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Definció de "Gap"

3 participantes

Ir abajo

Definció de "Gap" Empty Definció de "Gap"

Mensaje  Admin Dom Jul 01, 2018 1:45 pm

Al Games Day es van donar dues consultes sobre la definició de forat (gap) entre elements que van mostrar els diferents criteris que tenim entre els companys de Palma i nosaltres. La veritat és que és un tema que jo personalment porto arrossegant des de l'antic DBM. He donat un cop d'ull al document de Commentary i no s'hi fa cap esment al respecte. Aixó vol dir que els gurus no han considerat que sigui un problema suficientment important com perquè hi calgui un aclariment, cosa que em preocupa. Per tant, miraré de consultar-los per veure quin és el que es fa servir al seu cercle seràfic.
Admin
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 2159
Rango : 2018
Reputación : 32
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Definció de "Gap" Empty Re: Definció de "Gap"

Mensaje  Zypheria Dom Jul 01, 2018 5:10 pm

De fet ahir nit arrel de la nostra consulta, vaig tornar a rellegir amb calma i sense pressió l'aclaramemt sobre el moviment que jo volia fer per flanquejat 2 elements enemics dins d'un forat en V de dos columnes enemigues i que deixava el moviment final del meu element en un forat inferior a l'amplada.

A la mateixa pàgina 32 el segon paràgraf diu:

Elements within or entering a 1 element wide gap between the side edges of 2 enemy elements can pivot 90° into front edge-to-flank edge contact with one of those elements.

Per tant si que és pot entrar en un forat inferior a l'amplada d'un element sempre i cual, sigui per entrar en combat flanquejant un d'aquests elements. La regla suposo que està feta per evitar que tropes amb molt moviment girin 90° i moguin lateralment passant entre el foran entre els enemics per intentar arribar a la rereguarda.
Zypheria
Zypheria

Cantidad de envíos : 127
Rango : 181
Reputación : 0
Fecha de inscripción : 24/03/2017
Edad : 38
Localización : Cornellà de Llobregat

Volver arriba Ir abajo

Definció de "Gap" Empty Re: Definció de "Gap"

Mensaje  Admin Dom Jul 01, 2018 6:39 pm

Això és així per als gaps d'1 element d'amplada, efectivament, però el teu element volia entrar a un gap de MENYS d'un element d'amplada, motiu pel qual no s'aplicaria aquesta regla. És cert que en la teva posició inicial n'hi havia 1 element d'amplada o més, però certament al final del moviment no, n'hi havia menys.
Admin
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 2159
Rango : 2018
Reputación : 32
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Definció de "Gap" Empty Re: Definció de "Gap"

Mensaje  Zypheria Dom Jul 01, 2018 6:48 pm

Vale pues a la PAG 33 me remito

It is absolute requeriment that troops that would move into close combat in real life must do so in the game.
Geometric ploys cannot be used to prevent enemy combat.
Zypheria
Zypheria

Cantidad de envíos : 127
Rango : 181
Reputación : 0
Fecha de inscripción : 24/03/2017
Edad : 38
Localización : Cornellà de Llobregat

Volver arriba Ir abajo

Definció de "Gap" Empty Re: Definció de "Gap"

Mensaje  Admin Lun Jul 02, 2018 8:00 am

Un cop més, recorreré als gurus a veure quina és la seva resposta. Sobre tot el que més em preocua és que al Commentary no hi hahi ni el més mínim esment. Això vol dir que la regla està tan clara que som nosaltres els pobres mortals que no ho entenem. Crying or Very sad
Admin
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 2159
Rango : 2018
Reputación : 32
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Definció de "Gap" Empty Re: Definció de "Gap"

Mensaje  Admin Jue Jul 05, 2018 10:06 am

Un cop feta la consulta els gurus, crec que tenim una resposta provisional que ens pot solucionar bona part del problema dels gaps quan entrem en combat. I dic provisional perquè s'han adonat que segur que caldrà un aclariment al document de Commentary, que era el que més em preocupava. Resulta que hem estat nosaltres qui els hem fet veure que no havien pres en consideració aquest problema! Wink

Anem a pams. Els elements significatius a tenir en consideració a partir d'ara són:

1. De moment els gaps continuen sent el que eren, és a dir, qualsevol línia imaginària entre dos punts que separen tropes, fortificacions, etc. És en aquest punt on segurament hi haurà alguna novetat a la propera versió del Commentary. Haurem de ser pacients, de moment.

2. L'obligatorietat de portar a terme un contacte amb l'enemic per a evitar "geometric plots" es manté intacta. Aquí admeto que jo mateix no sabia reconciliar aquest requeriment de primer nivell amb el tema dels gaps. Un cop més, el Lawrence Greaves (guru entre els gurus) l'ha encertada de ple quan ha afirmat que mentre puguis contactar el teu enemic, no hi ha "geometric plot". És a dir, una cosa és que el vulguis contactar com tu vols i una altra que no puguis contactar de cap de les maneres. Algú recorda la formació d'estrella inatacable? Wink

3. I finalment la solució provisional. Com molt sovint em passa, la tenia davant dels morros i no l'he vista. Resulta que hi ha una excepció explícita a l'apartat de moviment a través de forats i interpenetracions (pàg. 32 de l'original en anglès i 59 de la traducció). Al seu primer paràgraf s'especifica que els desplaçaments laterals extra per a alinear-se amb una zona de control enemiga O BÉ PER A ENTRAR EN COMBAT COS A COS són una excepció a la prohibició d'entrar en un gap. Heus-la ací!

Per tant, a partir d'ara, sempre que vegem que anirem a entrar en un forat a l'hora de contactar un enemic, hem de procurar contactar-lo de forma que no sigui al gap. Si després d'haver-nos-hi ajustat lateralment hi entrem, cap problema, l'excepció ens empara.

Un cop més, portar jugant 11 anys a DBMM no garanteix deixar d'aprendre coses cada dia que passa. Razz
Admin
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 2159
Rango : 2018
Reputación : 32
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Definció de "Gap" Empty Re: Definció de "Gap"

Mensaje  Nameless Vie Jul 06, 2018 9:44 pm

Seré agosarat Cool :
Crec que sé el que vols dir, però no sé si t'he entès:roll: La meva limitada ment no pretent entendre massa el llenguatge Barkerià, però el que és clar (espero no equivocar-me affraid) és que l'excepció es produeix en combat cos a cos front amb front (no qualsevol combat cos a cos).

Bromes i cabòries a part, l'origen d'aquesta consulta era una tropa que contactava fent un gir un lateral amb el seu front entrant en un forat de menys de 4cm. No crec que tinguem solucionada la resposta pel que dius, no? Suspect
Nameless
Nameless

Cantidad de envíos : 784
Rango : 580
Reputación : 5
Fecha de inscripción : 27/09/2008
Localización : Barcelona

http://subcronicadbmm.blogspot.com/

Volver arriba Ir abajo

Definció de "Gap" Empty Re: Definció de "Gap"

Mensaje  Zypheria Sáb Jul 07, 2018 5:55 am

De fet en el cas que ens va tocar resoldre a la nostre partida si que estaria resolta. La discusió venia perquè una vegada alineat el meu element al flanc del dos teus la punta quedava dins d'un Gap d'amplada inferior a un element, però mira que la regla diu que per alinearme al combat sí que puc entrar al gap, però s'hauria de fer de forma correcte.

És a dir no podria moure directament el meu element per contactar el dos teus pel flanc, perquè no compliria el requisit de la regla i és podria considerar un moviment il·legal, ara bé, si el meu moviment el faig per contactar només al primer dels teus elements acabant en un Gap d'amplada superior a 1 element, cuan reclami els 80p per legalitzar el combat, desplaçant el meu element fins a contactar el flanc dels dos teus SI que estaria complint el requisit de la regla i per tant seria un moviment legal encara que el resultat final fos la meva tropa dins del Gap d'ampla inferior a 1 element.
Zypheria
Zypheria

Cantidad de envíos : 127
Rango : 181
Reputación : 0
Fecha de inscripción : 24/03/2017
Edad : 38
Localización : Cornellà de Llobregat

Volver arriba Ir abajo

Definció de "Gap" Empty Re: Definció de "Gap"

Mensaje  Admin Dom Jul 08, 2018 11:25 am

Efectivament, és com diu Zypheria. A partir d'ara, de cara a mirar de reduir al màxim el problema dels forats, ens haurem d'assegurar que, quan realitzem el contacte amb l'enemic (sigui en la situació que sigui), en el moment del contacte hi ha com a mínim un espai d'un element d'amplada. En tant que la legalització de 80 p gratis i el combat cos a cos són una excepció explicitades al reglament, així podem esquivar la prohibició.

Ara mateix no recordo quina era la vostra situació exacta quant a elements, de manera que confio que ara l'aclariment us hagi estat útil a tots dos.
Admin
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 2159
Rango : 2018
Reputación : 32
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Definció de "Gap" Empty Re: Definció de "Gap"

Mensaje  Nameless Dom Jul 08, 2018 11:47 am

Bé, potser és que no he entès béEmbarassed , però jo interpreto que el reglament diu que, com a segona excepció, la legalització dels 80 passos només és possible front amb front quan és un forat de menys de 4cm. Rolling Eyes

La situació l'has descrit molt bé Zypheria, però el meu dubte és si la legalització dels 80 passos és factible en:

Front en combat cos a cos (tant és flanc o front).

Només Front amb front

Suspect
Nameless
Nameless

Cantidad de envíos : 784
Rango : 580
Reputación : 5
Fecha de inscripción : 27/09/2008
Localización : Barcelona

http://subcronicadbmm.blogspot.com/

Volver arriba Ir abajo

Definció de "Gap" Empty Re: Definció de "Gap"

Mensaje  Admin Dom Jul 08, 2018 11:57 am

El paràgraf de què estem parlant és el primer de la pàg. 32 de l'original (la traducció en principi el reflecteix correctament):

The only instances in which an element can move inside a space insufficient for its own frontage between any of: elements, fortifications, impassable terrain or a battlefield edge, are: (a) by legally interpenetrating an element in the direction moved, (b) to exit from inside or form a column, (c) to slide sideways to line up in a TZ or in close combat, (d) to move a blocking element, or (e) while pivoting or wheeling within a TF.


L'excepció en concret és la de l'opció c), en què s'epecifica quan entres en combat cos a cos. Fixa't que noi diu "front edge combat" no "frontal contact", sinó "close combat". Això vol dir qualsevol tipus de contacte cos a cos, ja sigui al front, flannc o reraguarda. El que tu dius és la primera part de la mateixa opció c) en què s'especifica l'arrenglerament en una zona de control enemiga. Efectivament sí que hi ha els front enemics involucrats, perquè la zona de control només l'exerceix el front, però és la segona part la que s'aplica en aquest cas.
Admin
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 2159
Rango : 2018
Reputación : 32
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Definció de "Gap" Empty Re: Definció de "Gap"

Mensaje  Nameless Dom Jul 08, 2018 12:11 pm

Aaaaa, doncs jo dec tenir una versió antiga Razz , perquè el text diu "front edge-to-front edge". Així doncs, la solució és: cal mirar les regles que toquen Mad
Bé, així doncs, solucionat cheers
Nameless
Nameless

Cantidad de envíos : 784
Rango : 580
Reputación : 5
Fecha de inscripción : 27/09/2008
Localización : Barcelona

http://subcronicadbmm.blogspot.com/

Volver arriba Ir abajo

Definció de "Gap" Empty Re: Definció de "Gap"

Mensaje  Admin Dom Jul 08, 2018 1:36 pm

Ai noi, com se t'acut no tenir la darrera versió actualitzada de les regles!!!! affraid Very Happy
Admin
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 2159
Rango : 2018
Reputación : 32
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Definció de "Gap" Empty Re: Definció de "Gap"

Mensaje  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Volver arriba Ir abajo

Volver arriba


 
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.