Duda Ambush

Ir abajo

Duda Ambush

Mensaje  Zypheria el Jue Jun 28, 2018 10:42 am

Tenemos una pequeña duda con el funcionamiento del Ambush, lo hemos estado mirando y todos nos hemos quedado bastante

En el apartado de estratagemas, dentro del Ambush, específica que una Invasor no puede desplegar las tropas a Ambush a menos de 400p de la linea central del campo de batalla. Hasta aqui todo Ok

En el apartado de despliegues dice que quien desplega en segundo lugar (que en la mayoría de casos suele coincidir con el jugador atacante) no puede desplegar tropas a menos de 400p del centro del campo de batalla, salvo que sea dentro de una BUA fortificada o un Ambush.


Quiere decir esto que un ambush puede ser deplegado donde sea del lado del campo de batalla enemigo pero siempre que esten a más de 400p del centro? y ya puestos si el enemigo deja un BUA fortificado sin tropas en el interior, desplegarle un mando entero en dicjo BUA?
avatar
Zypheria

Cantidad de envíos : 84
Rango : 116
Reputación : 0
Fecha de inscripción : 24/03/2017
Edad : 32
Localización : Cornellà de Llobregat

Ver perfil de usuario

Volver arriba Ir abajo

Re: Duda Ambush

Mensaje  Admin el Jue Jun 28, 2018 2:12 pm

Abans de respondre't, ho has vist a l'original o a la traducció?

_________________
Firmado,
EL PROSÉLITO DE DBMM (y también censor de este foro)
Visita http://landmeister.blogspot.com y sabrás qué soy y quien soy.
avatar
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 1970
Rango : 1802
Reputación : 33
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

Ver perfil de usuario http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Re: Duda Ambush

Mensaje  Zypheria el Jue Jun 28, 2018 4:06 pm

Manual en Anglès

Pàg 17. Ambush

A defender cannot place ambushers further forward than the battlefield centre line or within 400p of another ambush, or an invader place ambushers less than 400p short of the centre line.

Pàg 22. Initial deployment.
Segon paràgraf:

The army deployment first must not deploy any elements or obstacles further forward than 240p short of the battlefield  centre line, or the other army any elements or obstacles further forward than 400p short of the battlefield centre line, unless in a fortified BUA or in Ambush.
avatar
Zypheria

Cantidad de envíos : 84
Rango : 116
Reputación : 0
Fecha de inscripción : 24/03/2017
Edad : 32
Localización : Cornellà de Llobregat

Ver perfil de usuario

Volver arriba Ir abajo

Re: Duda Ambush

Mensaje  Admin el Jue Jun 28, 2018 8:11 pm

Crec que tinc la resposta, però vull estar-ne segur i per tant la traslladaré als gurus de DBMM. Espero poder contestar-te en breu. Smile

_________________
Firmado,
EL PROSÉLITO DE DBMM (y también censor de este foro)
Visita http://landmeister.blogspot.com y sabrás qué soy y quien soy.
avatar
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 1970
Rango : 1802
Reputación : 33
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

Ver perfil de usuario http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Re: Duda Ambush

Mensaje  Admin el Lun Jul 02, 2018 12:47 pm

Un cop feta la consulta, la situació és la següent (combinant les seccions de reglament d'emboscada i de desplegament):

1. El defensor desplega primer: No pot ultrapassar la línia dels 240 p abans d'arribar al centre de la taula, excepte si és una emboscada, que pot arribar fins al centre de la taula.

2. El defensor desplega segon: No pot ultrapassar la línia dels 400 p abans d'arribar al centre de la taula, excepte si és una emboscada, que pot arribar fins al centre de la taula.

3. L'atacant desplega primer: No pot ultrapassar la línia dels 240 p abans d'arribar al centre de la taula, excepte si és una emboscada, aleshores no pot ultrapassar els 400 p abans d'arribar al centre de la taula.

4. L'atacant desplega segon: No pot ultrapassar en cap cas la línia del 400 p abans d'arribar al centre de la taula.

Altres elements importants a tenir en consideració:

a) És l'apartat d'emboscades (l'estratagema) el que impedeix que es puguin fer a la meitat de la taula de l'oponent.

b) És possible desplegar tropes en una BUA situada en la meitat de la taula oponent, però aleshores no és una emboscada. Es tracta d'una opció de desplegament que no té res a veure amb l'estratagema.

Òbviament, miraré de suggerir-li al traductor justicier que millori el redactat actual de la traducció, perquè honestament jo no hagués arribat a aquesta conclusió de bones a primeres. En cas que hi hagi algun canvi al respecte, us ho faré saber.

_________________
Firmado,
EL PROSÉLITO DE DBMM (y también censor de este foro)
Visita http://landmeister.blogspot.com y sabrás qué soy y quien soy.
avatar
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 1970
Rango : 1802
Reputación : 33
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

Ver perfil de usuario http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Re: Duda Ambush

Mensaje  Zypheria el Lun Jul 02, 2018 2:14 pm

Vale, doncs ara tinc un altre: a l'apartat de l'Ambush diu que la localització i direcció s'ha d'escriure al final del Stage 2 del desplegament,

Pag 17 Ambush
Its location and the direction faced is written down at the end of stage 2 of deployment,

Però a l'apartat del desplegament al Stage 1 et diu que has d'indicar las posicions dels HO i els Ambush, el cual es una contradicció.

Pag 22 Deployment is in the following stages
(1) Each army records the position relative to each other from left-to-right and from front-to-rear of each of its initially deployed commands, final choice of stratagems, what elements are used in scouting stratagem, the route associated with any Guides stratagem, the position of HO and ambushes,...
avatar
Zypheria

Cantidad de envíos : 84
Rango : 116
Reputación : 0
Fecha de inscripción : 24/03/2017
Edad : 32
Localización : Cornellà de Llobregat

Ver perfil de usuario

Volver arriba Ir abajo

Re: Duda Ambush

Mensaje  Admin el Lun Jul 02, 2018 4:21 pm

Aquesta sí que la sé!!! Rolling Eyes Aquesta pregunta la van formular molts quan es va publicar el reglament l'any 2007. Un cop més, la puta clau és el llenguatge ultra precís de la llengua barkeriana.

Si t'hi fixes, a la fase 1 especifiques la POSICIÓ RELATIVA dels comandaments, incloent-hi les emboscades. El detall és la paraula "position of...". Es tracta de la posició de l'emboscada respecte dels altres comandaments.

No és fins al final de la fase 2 que LOCALITZES (incloent-hi l'orientació dels elements) qui hi ha i on. En aquest cas es parla de "Its location".

Un altre exemple més que les paraules que fa servir en Barker no són sinònims, sinó que les tria de forma molt acurada. L'argumentació històrica darrera aquesta regla era que en el pla de batalla tens una idea general del lloc on vols emboscar tropes, però que la seva concreció final està condicionada per altres elements (com ara la correcta interpretació de les ordres, el grau d'execució dels oficials, etc.), de manera que no sabràs exactament com et queda al final sobre el camp de batalla respecte del pla inicial.

En definitiva, una altra abstracció més al sac que, personalment, trobo una mica excessiva en aquest cas. Neutral

_________________
Firmado,
EL PROSÉLITO DE DBMM (y también censor de este foro)
Visita http://landmeister.blogspot.com y sabrás qué soy y quien soy.
avatar
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 1970
Rango : 1802
Reputación : 33
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

Ver perfil de usuario http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Re: Duda Ambush

Mensaje  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Volver arriba Ir abajo

Volver arriba

- Temas similares

 
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.