Reflexions sobre el Bagatge

Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Ir abajo

Reflexions sobre el Bagatge

Mensaje  Admin el Jue Oct 12, 2017 2:24 pm

Durant la quedada del passat dissabte em van plantejar una qüestió interessant sobre l'ús de bagatges en combinació amb les marxes de flanc. Tot i haver respost allà mateix, crec que, si com sospito, a partir d'ara començarem a veure més marxes de flanc del que és habitual, és important deixar constància dels elements més importants del reglament a tenir en compte.

En primer lloc cal estudiar-se molt bé dos apartats. El primer és el que ens defineix qui i com pot fer una marxa de flanc. En aquest cas ens hem de llegir l'apartat MARXES DE FLANC I COMANDAMENTS RETARDATS (pàgina 41 de la darrera versió de la traducció). El segon és que ens explica com es resolen, ARRIBADA DE COMANDAMENTS RETARDATS O EN MARXA DE FLANC (pàgines 58 i 59).

Aprofito l'avinentesa per a aportar alguns elements que ens aproximaran a tots una mica més a la categoria de jugadors de nivell cool advanced. Són els següents:

1. En tant que el Bagatge (O) no pot ser inclòs a les marxes de flanc, si aquest és l'únic que tenim, és obvi que només el podrem incorporar al Bagatge d'exèrcit...

2. ...o bé (i aquí és un cool advanced player marca la diferència...en pot comprar menys, o no comprar-ne cap per a aquell comandament! Razz

Penseu-hi. Si desplego dos comandaments a la taula, però al meu bagatge d'exèrcit poso 6 elements, ja li he dit al meu oponent (que també és de nivell cool advanced, per suposat) que avui jugo amb tres comandaments. Sap que s'ha de començar a preocupar dels flancs. Recordeu que, quan juguem a 400, podem comprar de 0 a 2 elements per general, és a dir, que no és obligatori comprar-ne el màxim.

Ara donem un pas més enllà i, a més de ser cool advanced, hem ascendit a la categoria fucking crack. Jo puc tenir una llista amb 4 comandaments i...desplego a la taula només els tres elements de Bagatge que he pagat i que van al comandament de Bagatge de l'exèrcit. A partir d'aquí, el límit el posa la malla llet del jugador.

Oi que ens entenem? Wink

_________________
Firmado,
EL PROSÉLITO DE DBMM (y también censor de este foro)
Visita http://landmeister.blogspot.com y sabrás qué soy y quien soy.
avatar
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 1867
Rango : 1687
Reputación : 33
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

Ver perfil de usuario http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Re: Reflexions sobre el Bagatge

Mensaje  Zypheria el Vie Oct 13, 2017 8:47 am

De fet la pregunta que et faig fer era perquè jo havia pensat encara en ser més nazi i avançar a la categoria de fucking crack my teabags in your face que consisteix en comprar Bagatge I o F que no estan obligats a desplegar tocant la rereguarda del nostre cantó de taula i comprar l'estratagema de "Exageració de grandària de l'exercit" fent-lo servir sobre el propi bagatge per incrementar el nombre de plaquetes, i utilitzar 3 o 2 comandaments a 400 o 240 punts respectivament, per fer creure a l'adversari que hi ha una marxa de flanc en procés y obligarlo a mantenir tropes enrederides pels flancs. Twisted Evil
avatar
Zypheria

Cantidad de envíos : 46
Rango : 64
Reputación : 0
Fecha de inscripción : 24/03/2017
Edad : 31
Localización : Cornellà de Llobregat

Ver perfil de usuario

Volver arriba Ir abajo

Re: Reflexions sobre el Bagatge

Mensaje  Admin el Vie Oct 13, 2017 12:18 pm

Zypheria escribió:De fet la pregunta que et faig fer era perquè  jo havia pensat encara en ser més nazi i avançar a la categoria de fucking crack my teabags in your face que consisteix en comprar Bagatge I o F que no estan obligats a desplegar tocant la rereguarda del nostre cantó de taula i comprar l'estratagema de "Exageració de grandària de l'exercit" fent-lo servir sobre el propi bagatge per incrementar el nombre de plaquetes, i utilitzar 3 o 2 comandaments a 400 o 240 punts respectivament, per fer creure a l'adversari que hi ha una marxa de flanc en procés y obligarlo a mantenir tropes enrederides pels flancs. Twisted Evil

Collons...Aquest tio espanta... Shocked affraid Quin nivell... study

_________________
Firmado,
EL PROSÉLITO DE DBMM (y también censor de este foro)
Visita http://landmeister.blogspot.com y sabrás qué soy y quien soy.
avatar
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 1867
Rango : 1687
Reputación : 33
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

Ver perfil de usuario http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Re: Reflexions sobre el Bagatge

Mensaje  Nameless el Miér Nov 01, 2017 7:29 pm

La veritat és que poder pensar aquestes estratagemes són el que fan interessant aquest joc Twisted Evil
avatar
Nameless

Cantidad de envíos : 768
Rango : 564
Reputación : 5
Fecha de inscripción : 27/09/2008
Localización : Barcelona

Ver perfil de usuario http://subcronicadbmm.blogspot.com/

Volver arriba Ir abajo

Re: Reflexions sobre el Bagatge

Mensaje  Zypheria el Dom Nov 19, 2017 2:46 pm

Anoche mientras conseguía o no dormirme (a tope con el insomnio) estaba pensando estratégias cuando me asaltaron algunas dudas sobre las marchas de flanco o al combinarse varias reglas de forma simultánea.

1- La duda viene cuando entran en conflicto las marchas de flanco con un general inerte. Supongamos que en el turno anterior se ha sacado un 6 en el dado dummy y se anuncia la llegada de la marcha de flanco. En este turno se realizan las tiradas de dados teniendo en cuenta que el general es regular e inerte y que como el subgeneral regular 1 aun no esta sobre la mesa debe tirar un dado de forma independiente. A los resultados de la tiradas de los generales regulares ya en mesa se les aplica el -1 por el Inerte, pero en el dado del general marchando de flanco (tirado de forma independiente) se obtiene un 4 y de momento al no estar en mesa NO recibe penalizador. Gasto 2 pips (1 por mover +1 por no estar el general en mesa) para hacer entrar en mesa al subgeneral y algunas tropas en una columna, y aqui llega la duda, una vez entra el general en mesa desde la marcha de flanco se le aplica de forma inmediata el -1 a su dado de PIP por el general inerte o empezaria a tener efecto en la siguiente tirada de dados de PIP?

2- Efecte Sorpresa. Cuando se resuelve? Una vez se gastan todos los pips del mando que entra con la marcha de flanco? A medida que van entrando las columnas se hacen las mediciones desde los puntos de entrada para ver si se provoca huidas? Si es asi, se permitiría una vez entrado forzar marchas hasta contactar con un enemigo en huida?
avatar
Zypheria

Cantidad de envíos : 46
Rango : 64
Reputación : 0
Fecha de inscripción : 24/03/2017
Edad : 31
Localización : Cornellà de Llobregat

Ver perfil de usuario

Volver arriba Ir abajo

Re: Reflexions sobre el Bagatge

Mensaje  Admin el Dom Nov 19, 2017 8:03 pm

Contesto primer la segona pregunta. Un cop has designat el flanc d'arribada i tens el dau de pips corresponent del comandament que hi entrarà, col·loques les columnes en el llindar de la taula en els llocs que tu designis per a entrar-hi i no els mous més. Aleshores, i abans que tu facis cap moviment, el teu oponent mesura els radis de 400 p des de tots els punts d'entrada de totes les columnes i executa els moviments de fugida corresponents. Això vol dir, que, si es donen les condicions corresponents, és efectivament possible poder contactar una reraguarda enemiga en el mateix torn d'entrada a la taula.

Quant a la segona, no ho acabo d'entendre. Vols dir que el general inert és el que has assignat a la marxa de flanc? Aleshores aquest general no té un dau dummy, sinó que fa servir el seu dau de comandament normal, senzillament que no pot entrar a la taula fins que es donin les condicions. Com que és inert, sempre resta -1 al seu dau, cosa que provoca que mai pugui entrar-hi durant els primers quatre torns de la partida (en què només es pot anunciar l'arribada amb un 6). Es a partir del cinquè, en què es pot entrar amb un 5 o 6, que, només si treu un sis, restaria -1 i passaria a ser 5, cosa que permetria anunciar-ne l'arribada. El problema és que això li diria immediatament al teu contrincant que tens una marxa de flanc amb un inert. Si treus un 6 durant els primers 4 torns, et demanarà que no facis servir més el dau perquè es pensarà que és un dummy. Tu li hauràs de dir que no, que has de continuar tirant els propers torns. Això el deixarà mosca. Si treus un 5 durant els torns posterior al quart tornarà a demanar-te què coi estàs fent. Aleshores admeto que pagaria per veure quina explicació li dones Laughing

_________________
Firmado,
EL PROSÉLITO DE DBMM (y también censor de este foro)
Visita http://landmeister.blogspot.com y sabrás qué soy y quien soy.
avatar
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 1867
Rango : 1687
Reputación : 33
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

Ver perfil de usuario http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Re: Reflexions sobre el Bagatge

Mensaje  Zypheria el Dom Nov 19, 2017 11:05 pm

No me explicat bé a la primera pregunta. El generals inerts que fan marxes de flanctiren dau dummy no es veuren afectats pel -1, però a sobre els generals inerts tenen un altre malus si fan una marxa de flanc, i és que necessiten treure dues vegades un resultat òptim per poder entrar al camp de batalla, sent a la segona tirada on es trindia que anunciar l'arribada.

Però no, la meva pregunta era diferent.

3 Mandos- Reg C in C inert i 2 Reg Sub-General. El C in C i un dels Subgenerals (A) despleguen a taula mentre que el segon Reg General (B) fa una marxa de flanc. Diguem que l'asignacio de daus és la tirada més alta al B, la segona al C in C i la més baixa al A. Ara bé, com que el sub general B és troba fora de taula, i fins que entri, la seva tirada de daus serà independent.

Els general inerts apliquen un -1 als PIPs del generals sobre la taula, per tant durant els primers torns totes les tirada del C in C i del Sub-General A és veuran reduïdes en 1 punt. Uns resultats de 5 i 3, passarien a ser un 4 i un 2, mentre, i com he dit abans, la tirada del Sub-General B al no trovarse sobre taula seria una tirada dummy.

Torno a explicar. Suposem que al torn anterior hem tret un 6 al dau i hem anunciat la marxa de flanc. Durant aquest torn les tirada tornen a ser independents, per un costat un altre cop el C in C i el Sub-General A i per un altre al no estar encara sobre taula el dau del Sub-General B.

El Sub-general B treu un 4 al dau. Fa servir 2 PIPs per entrar al tauler desde la seva marxa de flanc (1 PIP per l'ordre de moure, +1 PIP de dificultat per no trobarse a la taula). I és aquí on bé el dubte.

Pàg 26 del manual en Anglès: Inert Generals always deduct 1from their own command's raw PIP score if an ally, and from that of every command that has arrived on the battlefield if the C in C.

Una vegada el Sub-general B entri al camp de batalla (quedant-li 2 PIPs al dau) es veuria inmediatament afectat per aquesta regla i els 2 PIPs es transformarien en 1 PIP? o aquest torn seguiria tenint els 2 PIPs i seria a partir del següent, on ja es trobaria sobre taule i per tant entraria dins de l'ordre de batalla, on es veuria ja afectat tant per la distribució dels daus i de la penalització del -1 del inert.


Gràcies per resoldre la segona  preguntes del post anterior Smile

Que lioso soy coño...
avatar
Zypheria

Cantidad de envíos : 46
Rango : 64
Reputación : 0
Fecha de inscripción : 24/03/2017
Edad : 31
Localización : Cornellà de Llobregat

Ver perfil de usuario

Volver arriba Ir abajo

Re: Reflexions sobre el Bagatge

Mensaje  Admin el Lun Nov 20, 2017 11:27 am

Zypheria escribió:No me explicat bé a la primera pregunta. El generals inerts que fan marxes de flanctiren dau dummy no es veuren afectats pel -1, però a sobre els generals inerts tenen un altre malus si fan una marxa de flanc, i és que necessiten treure dues vegades un resultat òptim per poder entrar al camp de batalla, sent a la segona tirada on es trindia que anunciar l'arribada.

Abans de contestar a la resta de la pregunta, em pots dir on s'explica això que el general inert no es veu afectat pel -1 i treure dues vegades el resultat bo? És que em sona molt que això és així, però no ho vaig acabar de trobar al reglament en anglès? Pots donar-me pàgina i apartat, please?

_________________
Firmado,
EL PROSÉLITO DE DBMM (y también censor de este foro)
Visita http://landmeister.blogspot.com y sabrás qué soy y quien soy.
avatar
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 1867
Rango : 1687
Reputación : 33
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

Ver perfil de usuario http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Re: Reflexions sobre el Bagatge

Mensaje  Zypheria el Lun Nov 20, 2017 1:15 pm

Reglament en Anglès.

Pàg 22:
FLANC MARCHING OR DELAYED COMMADS

Segon paràgraf, més o menys pel mig. A C-in-C cannot flank march, but can be delayed.

Pàg 26:
PLAYER INITIATIVE POINT (PIP) DICING

Inert Generals always deduct 1 from their own command's raw PIP score if an ally, and from that of every command that has arrived on the battlefield if the C-in-C; even if the Inert general is absent or has been lost.

Pàg 31:
ARRIVAL OF DELAYED OR FLANK MARCHING COMMANDS

Primer paràgraf;
A raw PIP dice score of 5 or 6 by delayed, or 6 by a flank marching, command indicatea the immediate arrival by single march moves [...]

Final del segon paràgraf
A delayed or flank marching Inert general will not arrive until he makes the correct score a 2nd time.


Així què un general inert NO pot fer marxes de flanc però si que pot fer una arribada endarreride. Per poder anunciar l'arribada, s'ha de treure DOS cops una tirada favorable (la cual cosa em genera un altre dubte que comentaré més endavant), i no se li pot aplicar cap modificació de -1 al seu dau durant les tirada de dau DUMMY, perquè es necessita un resultat de RAW al dau (sense modificadors).

Una altre cosa és que una vegada anunciada la marxa endarreride, en el torn que arribi i que és coloqui al canto de de la taula amb les altres tropes per entrar fent les marxes de columnes, en aquesta tirada SI que si li aplicarà el -1, d'igual manera que encara que no sigui al taulell tots el Sub-General es veuran penalitzats pel -1 hagi o no arribat el General Inert.


L'altre dubte que acabo de tenir. El reglament diu que sempre s'han de tirar 4 daus. En una partida on només s'utilitzin 3 Generals, un d'ells el C-in-C Inert fent una marxa endarrerida. Si trec dos 6 als daus dummy en un torn, és consideren 2 èxits i per tant podria anunciar l'arribada del mando?
avatar
Zypheria

Cantidad de envíos : 46
Rango : 64
Reputación : 0
Fecha de inscripción : 24/03/2017
Edad : 31
Localización : Cornellà de Llobregat

Ver perfil de usuario

Volver arriba Ir abajo

Re: Reflexions sobre el Bagatge

Mensaje  Admin el Lun Nov 20, 2017 11:11 pm

Zypheria escribió:Reglament en Anglès.

Pàg 22:
FLANC MARCHING OR DELAYED COMMADS

Segon paràgraf, més o menys pel mig. A C-in-C cannot flank march, but can be delayed.

Pàg 26:
PLAYER INITIATIVE POINT (PIP) DICING

Inert Generals always deduct 1 from their own command's raw PIP score if an ally, and from that of every command that has arrived on the battlefield if the C-in-C; even if the Inert general is absent or has been lost.

Fins aquí és on recordava de memòria, però no et vaig entendre. Em pensava que era l'aliat que volies posar a la marxa de flanc el general que era inert. Efectivament, com diu a la pàg. 22, el C-in-C no pot anar mai a una marxa de flanc.

Zypheria escribió:
Pàg 31:
ARRIVAL OF DELAYED OR FLANK MARCHING COMMANDS

Primer paràgraf;
A raw PIP dice score of 5 or 6 by delayed, or 6 by a flank marching, command indicatea the immediate arrival by single march moves [...]

Badada meva molt ben vista. Efectivament, es mira el resultat del dau, sense aplicar-hi el malus d'inert. Molt ben vist!  Wink

Zypheria escribió:
Final del segon paràgraf
A delayed or flank marching Inert general will not arrive until he makes the correct score a 2nd time.

Aquesta és la puta frase que no vaig trobar!  Mad La meva memòria em deia que era així, però com que no la trobava enlloc em vaig arribar a pensar que era d'una versió de DBMM anterior. De moment 2 a 0 a favor teu.

Zypheria escribió:
Així què un general inert NO pot fer marxes de flanc...

Compte! Només si és el C-In-C. Un aliat sí que pot, Ok?

Zypheria escribió:
...però si que pot fer una arribada endarreride. Per poder anunciar l'arribada, s'ha de treure DOS cops una tirada favorable (la cual cosa em genera un altre dubte que comentaré més endavant), i no se li pot aplicar cap modificació de -1 al seu dau durant les tirada de dau DUMMY, perquè es necessita un resultat de RAW al dau (sense modificadors).

Tècnicament no és un dau dummy. És un dau de comandament. Un dau dummy és aquell que NO té cap comandament assignat però que has de fer servir obligatòriament per a arribar fins a 4 per partida.

Zypheria escribió:
Una altre cosa és que una vegada anunciada la marxa endarreride, en el torn que arribi i que és coloqui al canto de de la taula amb les altres tropes per entrar fent les marxes de columnes, en aquesta tirada SI que si li aplicarà el -1, d'igual manera que encara que no sigui al taulell tots el Sub-General es veuran penalitzats pel -1 hagi o no arribat el General Inert.

Correcte.

Zypheria escribió:
L'altre dubte que acabo de tenir. El reglament diu que sempre s'han de tirar 4 daus. En una partida on només s'utilitzin 3 Generals, un d'ells el C-in-C Inert fent una marxa endarrerida. Si trec dos 6 als daus dummy en un torn, és consideren 2 èxits i per tant podria anunciar l'arribada del mando?

No. Tal com s'especifica a la pàg. 3 del reglament en anglès (apartat DICE). Cada general en joc té assignat un únic dau. Fixa't que allí mateix distingeix entre generals irregulars, aliats i dummies. És a dir, que un dau dummy és un general dummy, de fet. Per tant, si tens dos daus dummy a la teva partida, hauràs d'especificar durant el desplegament quin dels dummies es correspon al teu C-in-C en marxa endarrerida. Només amb aquell dau hauràs d'aconseguir les dues tirades exitoses.

El segon dau dummy es correspon amb un general dummy. Quan en aquest dau treguis un 6, hauràs d'anunciar si hi ha marxa de flanc o endarrerida, perquè teòricament pertany a un general. Com que no en té cap assignat, l'hauràs d'eliminar de la partida.

Felicitats novament per haver-me posat contra les cordes amb el reglament. Dóna gust veure que no sóc l'únic que se'l llegeix. Wink

_________________
Firmado,
EL PROSÉLITO DE DBMM (y también censor de este foro)
Visita http://landmeister.blogspot.com y sabrás qué soy y quien soy.
avatar
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 1867
Rango : 1687
Reputación : 33
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

Ver perfil de usuario http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Re: Reflexions sobre el Bagatge

Mensaje  Zypheria el Miér Nov 22, 2017 1:56 pm

Més dubtes. Reglament en Anglès.


Pàg 31
ARRIVAL OF DELAYED OR FLANK MARCHING COMMANDS
[...] command indicates the immediate arrival by single march moves [..]

Pàg 27
PIP EXPENDITURE
No PIP is expended by first march move this bound if it does not contact enemy and is either [...] (b) a group entirely of foot headed by 2 or more complete ranks of Pikes that is moving straight ahead


1 EXTRAT PIP is expended by a move requiring PIPs or a halt [...]
Command Difficulty
If a march or tactical move or halt by any element or group and the general providing PIPs is any of:
-Lost, or not on the battlefield, or unreliable


Una columna que volgués entrar al camp de batalla fent una marxa de flanc (moviment considerat marxa), on sigues el Sub General, costaria 2 PIPs (1de marxa +1 per Command Difficulty), ara bé, aplicant la regla de PIP expenditure que afecta a les columnes encapçalades per 2 elements de piques que diu que no costa PIPs fer la primera marxa..

Podria una columna encapçalada per 2 elements de piques + l'element del Sub General entrar sense cost al camp de batalla fent un primer moviment de marxa, amb la marxa de flanc?
avatar
Zypheria

Cantidad de envíos : 46
Rango : 64
Reputación : 0
Fecha de inscripción : 24/03/2017
Edad : 31
Localización : Cornellà de Llobregat

Ver perfil de usuario

Volver arriba Ir abajo

Re: Reflexions sobre el Bagatge

Mensaje  Admin el Miér Nov 22, 2017 10:06 pm

Correcte, però només si aquesta columna que inclou el seu general és la primera a entrar a la taula. Si no, tots els altres moviments tindran el sobrecost de la Command Difficulty.

_________________
Firmado,
EL PROSÉLITO DE DBMM (y también censor de este foro)
Visita http://landmeister.blogspot.com y sabrás qué soy y quien soy.
avatar
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 1867
Rango : 1687
Reputación : 33
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

Ver perfil de usuario http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Re: Reflexions sobre el Bagatge

Mensaje  Zypheria el Miér Nov 22, 2017 10:13 pm

HOHOHOHOHO Cosas nazis incoming....
avatar
Zypheria

Cantidad de envíos : 46
Rango : 64
Reputación : 0
Fecha de inscripción : 24/03/2017
Edad : 31
Localización : Cornellà de Llobregat

Ver perfil de usuario

Volver arriba Ir abajo

Re: Reflexions sobre el Bagatge

Mensaje  Admin el Jue Nov 23, 2017 12:46 pm

Glups! Aquest noi espanta. pale

_________________
Firmado,
EL PROSÉLITO DE DBMM (y también censor de este foro)
Visita http://landmeister.blogspot.com y sabrás qué soy y quien soy.
avatar
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 1867
Rango : 1687
Reputación : 33
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

Ver perfil de usuario http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Re: Reflexions sobre el Bagatge

Mensaje  Zypheria el Jue Nov 23, 2017 4:18 pm

Admin escribió:Glups! Aquest noi espanta. pale

Noooo tranqui, però no és el mateix fer una marxa de flanc tenint que pagar 2 PIPs per fer entrar al comandament, més el PIPs posteriors per fer entrar les altres columnes, que poder fer entrar gratis una primera columna, y disposar del total del dau de PIP per fer entrar més tropes o maniobrar una vegada dins el taulell.

Y jo que vull fer rentar el General Inert per desplegar més tropes i que a sobre puc disposar de 3 elements de piques que em permeten fer la jugada... pues como que blanco y en botella y tal...
avatar
Zypheria

Cantidad de envíos : 46
Rango : 64
Reputación : 0
Fecha de inscripción : 24/03/2017
Edad : 31
Localización : Cornellà de Llobregat

Ver perfil de usuario

Volver arriba Ir abajo

Re: Reflexions sobre el Bagatge

Mensaje  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Volver arriba Ir abajo

Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Volver arriba

- Temas similares

 
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.