El foro de DBMM en Barcelona
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Nou terretrèmol reglamentari

3 participantes

Ir abajo

Nou terretrèmol reglamentari Empty Nou terretrèmol reglamentari

Mensaje  Admin Jue Jul 27, 2017 4:36 pm

Estic preparant la següent fitxa de suport de la versió 2.1 i ja avanço que suposarà un altre putu canvi de paradigma en la forma de jugar. Sad Ja us ho explicaré quan tingui el document acabat de revisar pel guru Lawrence Greaves, però ja he vist que hem estat jugant malament un altre cop durant anys. I un cop més el Sr. Greaves m'ha animat tot dient que la culpa no és meva, sinò del terror que suposa per a L'Oracle haver de fer servir més paraules de les necessàries en una mateixa frase. És esgotador. Evil or Very Mad Crying or Very sad
Admin
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 2159
Rango : 2018
Reputación : 32
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Nou terretrèmol reglamentari Empty Re: Nou terretrèmol reglamentari

Mensaje  Zypheria Jue Jul 27, 2017 8:19 pm

Aquest cop que és?
Zypheria
Zypheria

Cantidad de envíos : 127
Rango : 181
Reputación : 0
Fecha de inscripción : 24/03/2017
Edad : 38
Localización : Cornellà de Llobregat

Volver arriba Ir abajo

Nou terretrèmol reglamentari Empty Re: Nou terretrèmol reglamentari

Mensaje  Admin Dom Jul 30, 2017 4:35 pm

Doncs heus ací el desastre esdevingut després d'haver conclòs la fitxa dedicada a les marxes a DBMM. Resulta que durant els 10 anys (efectivament, aquest és el desè aniversari de la seva primera versió) que he estat jugant i ensenyat a jugar DBMM, he fet i he fet fer malament un aspecte fonamental del joc:

ELS PUTUS ELEMENTS ENEMICS INDIVIDUALS NO ATUREN LES MARXES!!!!!! pale affraid confused Shocked

Tal com sona. Podem ignorar tots i cadascun dels elements enemics individuals que ens trobem a menys de 400 p durant les marxes. Senzillament és com si no hi fossin a la taula! El meu domini de la llengua barkeriana és pitjor que no em pensava, després de tants anys. Evil or Very Mad

Atenció a l'argumentació que m'ha fet el meu mentor Lawrence Graves al respecte. A la pàgina 28 del reglament en anglès hi ha un únic i miserable paràgraf que condensa tanta informació i confusió com la llengua barkeriana pot aglutinar. És aquest:

Each march move must start further than 400p from all known enemy groups not beyond a friendly PF or TF, unless the marchers are a group of which all elements move only straight ahead this bound, and all enemy within 400p are single elements or are groups that either: (a) do not contain contiguous non-skirmisher elements, or (b) are entirely train, or (c) have a rear corner closer to the marchers than both front corners, (this representing an incautious hurry to battle against perceived as vulnerable).

Es tracta del putu tros que especifica quan pots fer marxes a 400 menys p de l'enemic. Com que se'm fa massa feixuc explicar-vos que entenia jo comparat amb què collons vol dir en Barker, em limitaré a copiar-vos l'explicació del guru Greaves al respecte.

I digué el savi Greaves...

The key words are "Each march move must start further than 400p from all known enemy groups unless..."

This means there are two possible march moves:

1. starting further than 400p from all known enemy groups
2. starting not further than 400p from all known enemy groups and meeting the ... conditions.

The conditions for 2 list the kinds of group that allow you to start a march within 400p of them. However, the sentence is constructed "all enemy within 400p..." so it is necessary to make it explicit that single elements (not in those specified groups) which also happen to be within 400p do not prevent you from marching.

If you are using possibility 1 then it should be obvious that single elements have no effect.

Put another way, the "unless" clause is the conditions you must meet to avoid the restriction of being more than 400p from all enemy groups, moving only straight ahead being one of those conditions (though it doesn't look like that if you don't read it very carefully).


En fi, que fins i tot per a un angloparlant nadiu també resulta complicat entendre el dialecte barkerià. És l'única cosa que alleugereix, tot i que ben poc, la rancúnia i la frustració que em produeixen coses com aquesta. Sad

Arran d'aquesta important modificació en la comprensió del reglament, és evident que el traductor justicier haurà de redactar de nou tot el paràgraf. Sospito que s'assemblarà molt a com està explicat a la fitxa, on evidentment es veu de forma molt més clara.

L'únic element positiu de tot plegat és que les noves explicacions m'han fet veure un canvi subtil del redactat de la versió 2.1 que és diferent respecte de les anteriors (especialment la 1.0) en un aspecte fonamental. Com que s'especifica quan es pot començar una marxa i no quan acaba (i ara no em feu detallar-vos on i com es diu això, sisplau), ja no es fa esment expressament a la prohibició de fer un moviment tàctic i una marxa el mateix torn. És a dir, que si fas un únic moviment durant el torn (si en fas dos, és evident que són marxes), pots triar si és un tàctic o una marxa. Òbviament, perquè pugui ser declarat una marxa, s'hi han de donar les condicions.

Per què això és important? Perquè, sense dir-t'ho a la cara, el reglament et permet jugar segons com et convingui amb el consum de pips gratuïts per a les tropes en marxes. Si us en recordeu, un grup de tropes a peu encapçalat per dues files completes de piques que mou en línia estrictament recta endavant, gasta 0 pips si és la seva primera marxa i el seu cost normal si és un moviment tàctic. Doncs bé, si tenim un grup de piques a més de 400 p del seu enemic i, en moure recte endavant, acaba el moviment a menys 400 p del mateix enemic, sense fer cap altre moviment aquell torn, nosaltres ho hem jugat sempre com a moviment tàctic i prou; per tant, pagàvem els pips que costa. En canvi, podem declarar que és un moviment de marxes i ens costarà 0 pips. Com que hem començat més enllà de 400 p, es tracta d'un INICI de marxes legal. Senzillament no podrem continuar fent més marxes en tant que hem acabat a menys de 400 p, però el que ja està fet podem triar que sigui una cosa o l'altra. Passa exactament igual si el mateix grup de piques fa un moviment en línia recta tot estant a menys de 400 p de fustigadors, impedimenta o tropes enemigues oferint la seva reraguarda: són les condicions de realització de marxes consecutives a prop de l'enemic, de manera que podem moure un sol cop i que ens costi 0 pips.

Ja ho veieu; no tot són desgràcies a l'hora de fer fitxes de suport per a DBMM. Només espero no trobar més canvis de paradigma com aquest en la preparació de les properes. Neutral
Admin
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 2159
Rango : 2018
Reputación : 32
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Nou terretrèmol reglamentari Empty Re: Nou terretrèmol reglamentari

Mensaje  Erwin Lun Jul 31, 2017 12:19 pm

Impugno todas mis derrotas!!! What a Face

Efectivamente ayer, recibiendo un nuevo "repaso" del chino Yuan de los c...! Embarassed pudimos probar algunas de estas "novedades" acerca de las marchas, las picas con velocidad absurda Laughing y alguna otra lindeza...
Erwin
Erwin

Cantidad de envíos : 848
Rango : 755
Reputación : 0
Fecha de inscripción : 29/09/2008
Edad : 57
Localización : CASTRA GAVARUM

http://www.soldados-viejos.blogspot.com/

Volver arriba Ir abajo

Nou terretrèmol reglamentari Empty Re: Nou terretrèmol reglamentari

Mensaje  Erwin Lun Jul 31, 2017 12:28 pm

Por cierto,
con todos estos "ajustes" va a publicarse una reedición de la traducción y QRS del traductor justiciero?
¿en que punto se encuentra ahora lo que se encuentra en el megapack?

merci
Erwin
Erwin

Cantidad de envíos : 848
Rango : 755
Reputación : 0
Fecha de inscripción : 29/09/2008
Edad : 57
Localización : CASTRA GAVARUM

http://www.soldados-viejos.blogspot.com/

Volver arriba Ir abajo

Nou terretrèmol reglamentari Empty Re: Nou terretrèmol reglamentari

Mensaje  Admin Lun Jul 31, 2017 12:32 pm

Pues hasta donde yo sé, esta semana estará disponible la actualización del traductor justiciero. Ha habido demasiados ajustes como para mantener lo que hay ahora en el magapack.
Admin
Admin
Admin

Cantidad de envíos : 2159
Rango : 2018
Reputación : 32
Fecha de inscripción : 06/09/2008
Localización : Barcelona

http://landmeister.blogspot.com

Volver arriba Ir abajo

Nou terretrèmol reglamentari Empty Re: Nou terretrèmol reglamentari

Mensaje  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Volver arriba Ir abajo

Volver arriba


 
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.